این صفحه را چاپ کن!
ضرورت ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی درجلفا

فرماندار جلفا با اشاره به توسعه فعالیت های کشاورزی دراین شهرستان خواستارایجاد و راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دراین منطقه شد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، زاهد محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان افزود: هم اکنون بسیاری از محصولات باغی و زراعی آذربایجان شرقی از باغ های این شهرستان تولید می شود و این امر نیازمند توجه بیشتر است.
وی افزود: در سایه توجه دولت تدبیر و امید رونق کشاورزی دراین شهرستان شتاب گرفته و حمایت همه جانبه ازکشاورزان و باغدارها با اعطای تسهیلات را می طلبد.
محمودی توسعه بخش کشاورزی را از هسته های اصلی چهارگانه سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا نام برد و افزود: وجود منابع غنی آب کشاورزی و دشت های حاصل خیز ضرورت توجه به بخش کشاورزی را در شهرستان جلفا دو چندان کرده است.
وی از دشت های حاصل خیز گوردیان و گلفرج و باغ های واقع در حاشیه رودخانه ارس به عنوان ظرفیت غنی کشاورزی شهرستان یاد کرد و افزود: با بهره مندی کشاورزان منطقه از مزایای صندوق راندمان تولید محصول های کشاورزی افزایش می یابد.
محمودی به فعالیت تعاونی های متعدد کشاورزی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: با عضویت این تعاونی ها در صندوق توسعه بخش کشاورزی، وضع درآمدی و معیشتی بهره برداران کشاورزی بهبود خواهد یافت.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز دراین نشست به مزایای صندوق توسعه بخش کشاورزی اشاره و گسترش این صندوق درشهرستان ها را به سود بخش کشاورزی دانست.
اکبرفتحی، حمایت از کشاورزان و توسعه کشاورزی را فلسفه صندوق توسعه بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: هم اکنون استان دارای تنها یک صندوق توسعه حمایت از کشاورزی بوده و شهرستان جلفا اولین شهرستان برای راه اندازی این صندوق است.
وی افزود: ۴۹ درصد از سرمایه این صندوق دولتی و۵۱ درصد آن مردمی و کشاورزان هستند.
فتحی اضافه کرد: تسهیلاتی که از طریق این صندوق در اختیار کشاورزان قرار می گیرد با نرخ چهاردرصد است که تاثیر بسزایی درافزایش راندمان و توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان در پی خواهد داشت.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :