این صفحه را چاپ کن!
رشد ۲۷ درصدی ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس/ بیش از چهار میلیون و ۴۷۱ هزار نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 27 درصدی آمار ورودی گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس در سال 1394 خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر گفت: از ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ الی ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۴ چهار میلیون و ۴۷۱ هزار و ۹۸ نفر از دو مسیر ریلی و زمینی منطقه آزاد ارس را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

وی با اشاره به آب و هوای خوب و استقبال بی نظیر گردشگران از منطقه آزاد ارس گفت: از این تعداد گردشگر چهار هزار و ۴۰۰ نفر از طریق قطارهای مسافری و بقیه با خودرو وارد منطقه آزاد ارس شدند.

وی در ادامه افزود: در مجموع ۱۲۳ هزار و ۲۹۵ نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

عرب باغی ادامه داد: بر اساس آمار فروش بلیط در آثار تاریخی و طبیعی که گیشه بلیط فروشی دارند، تعداد ۷۰۴ هزار و ۱۷۴ نفر از این جاذبه ها بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به کلیسای سنت استپانوس می باشد.

وی اضافه کرد: امام زاده سیدمحمد نوجه مهر، آبشار آسیاب، کمپ عشایر، پارک درنا، پارک کوهستان ارس و بازارها و نمایشگاه صنایع دستی ارس از جمله پرترددترین و پربازدیدترین نقاط در ایام نوروز بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ایام نوروز حدود ۵۳ هزار نفر در زایرسراهای آستان مقدس امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر اقامت داشته و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از این مکان مقدس بازدید کرده اند که رتبه اول در بین اماکن مذهبی استان را دارا می باشد.

عرب باغی اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس نیز با ۵۲ هزار و ۸۵۱ نفر بازدید کننده در تعطیلات امسال، صدرنشین آثار و اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید این استان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طبق اعلام پلیس راهور، مسیر تبریز- جلفا در ایام نوروز پرترددترین مسیر در استان آذربایجان شرقی بود، گفت: در ایام نوروز شهر جلفا بعد از کلان شهر تبریز دومین شهرستان پربازدید در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی بود.

عرب باغی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس در طول ایام نوروز سالجاری با برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و مسابقات مختلف ساعات و روزهای شیرینی را برای گردشگران نوروزی فراهم نمود.

وی همچنین در پایان جشنواره ها و ویژه برنامه های مختلف، تخفیف های موجود در فروشگاه ها در ایام نوروز، افزایش جاذبه ها و برنامه های گردشگری، اجرای برنامه های مختلف تئاتر و موسیقی و بهبود کیفیت خدمات اقامتی و تفریحی و امدادی، اجرای رایگان امورات درمانی در پایگاه های بهداشت و درمان مستقر در منطقه، نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های متعدد دیگر را از جمله عوامل موثر در رشد گردشگری منطقه آزاد ارس در نوروز ۹۴ برشمرد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :