این صفحه را چاپ کن!
همایش روز ملی شوراها در شهرستان جلفا برگزار شد

همایش گرامیداشت روز ملی شوراها با حضور جمعی از مسئولان و اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان جلفا برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا، همایش روز ملی شوراها به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس شوراهای اسلامی با حضور فرماندار، اعضای شوراهای شهر و روستا و جمعی از مسئولان در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا برگزار شد.

فرماندار شهرستان جلفا در این همایش ضمن تبریک روز ملی شوراها با بیان اینکه شوراها یکی از نهادهای جمهوریت نظام اسلامی هستند، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش با تأسیس نهادهای اجتماعی و مدنی بوده از جمله شوراهای اسلامی به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی بوده است.

زاهد محمودی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از جلوه ای باشکوه و پایدار مشارکت مردم در اداره امور شهرها و روستاها محسوب می شوند و از جایگاه مهمی در حاکمیت کشور برخوردارند.

وی با بیان اینکه شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور هستند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با بهره مندی از ظرفیت های مدیریتی و منابع انسانی به لحاظ پایگاه مردمی، سهم بسزایی در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی مردم بنا به مقتضیات محلی به عهده دارند که می توانند علاوه بر پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردمی، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی در مسیر نیل به رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم نمایند.

محمودی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا قائل می باشد و ما در شهرستان سعی داریم با توجه به سیاست های عمومی دولت و همچنین در جهت رضایتمندی هر چه بیشتر مردم با این نهاد اجتماعی هر گونه تعامل و همکاری را داشته باشیم.

وی خدمت شوراها به مردم را توفیق بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد تصمیم گیری و تصمیم سازی از سوی مردم در مسیر خدمات رسانی به شهر، شهروندان و جامعه است و اعضای شوراها باید تلاش و خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم را در رأس امور قرار دهند.

فرماندار جلفا بیان کرد: اعضای شوارهای اسلامی زمانی موفق هستند که اعتماد جامعه را جذب کرده و توجه کنند که احکام اجتماعی باید از مشورت عمومی و نظر تمام افکار جامعه صادر شود و بر پایه خرد جمعی و اصل مشورت و احترام به نظر اکثریت باشد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش حدود اختیارات شوراهای شهر علاوه بر تقویت شرکت مردم در انجام فعالیت های مربوط به خودشان، تحقیق و توسعه و نظارت بر طرح ها و پروژه‌ ای اجرایی در کشور راحت تر می شود.

در پایان این همایش از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :