این صفحه را چاپ کن!
همایش گرامیداشت ۹ دی در جلفا برگزار شد

مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد حماسه تاریخی نهم دی که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، با شکوه و عظمت خاصی در شهرستان جلفا برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، دراین اجتماع پرشور که در مصلی وحدت هادیشهر صورت گرفت، اقشار مختلف مردم، مسئولین لشکری و کشوری، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، بسیجی ها، فرهنگی ها، دانشجوها، اصناف و کسبه و بازاریهاا و اقشار انقلابی این شهرستان حضور داشتند.

دراین مراسم مسئول امور روحانیون و نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه ۹ دی سال ۸۸ از این روز به عنوان روز تولد دوباره انقلاب اسلامی یاد کرد.

حجت الاسلام حسین علیّی با اشاره به اهداف استکبار و ایادی داخلی آنها، اظهار کرد: براندازی نظام از اهداف اصلی وقایع ۸۸ بود که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وی با تمجید از ملت بصیر ایران اسلامی در خلق حماسه نهم دی، تصریح کرد: حماسه نهم دی عشق و علاقه ملت ایران به انقلاب و رهبری را به جهانیان نشان داد.

دراین مراسم که با یادواره ۲۱۴ شهید والامقام شهرستان همراه بود، مداح ها و شاعرانی از شهرستان در منزلت شهدا و حماسه نهم دی مداحی کرده و اشعاری انقلابی سرودند.

سردادن شعارهای ضد استکباری مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه گر و همچنین در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری توسط شرکت کنندگان سر داده شد.

یوم الله نهم دی ماه ۱۳۸۸ که در واکنش غیرتمندانه آحاد مردم شریف و عاشورایی ایران اسلامی به حرمت شکنی عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و توطئه استکباری علیه نظام مقدس اسلامی با حضور امت بصیر و ولایتمدار در صحنه حماسه ای بی بدیل و ماندگار خلق شد که به همین مناسبت روز نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری و ثبت شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :