این صفحه را چاپ کن!
ضرورت توجه جدی مسئولان به پدافند غیرعامل در شهرستان جلفا

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت جدی گرفتن پدافند غیرعامل در شهرستان جلفا به دلیل مرزی بودن تأکید کرد و خواستار آسیب شناسی تهدیدات و اتخاذ تدابیر لازم در این رابطه شد.

به گزارش موج ارس جلفا، نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان جلفا با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان جلفا، رؤسای کارگروه ها و مدیران اجرایی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مسایل بسیار مهم و اساسی است، گفت: همان گونه که ابزارهای جنگی تغییر کرده، مؤلفه های دفاعی نیز به تبع آن تغییر کرده است و امروزه تهدیدات نوینی در بخش های مختلف اعم از سایبری، زیستی، اقتصادی، پرتوی و … مطرح است که باید به دقت رصد شده و به مقابله با آنها پرداخته شود.

احمد جهانسری بر اهمیت آموزش پدافند غیرعامل در سطح عمومی تأکید کرد و گفت: دروازه توسعه پدافند غیرعامل، آموزش است که باید تمام آحاد جامعه در این زمینه آموزش ببینند.

وی افزود: پدافند غیرعامل بخشنامه ای و یا دستوری نیست که با ابلاغ و دستور حل شود، بلکه نیازمند آموزش و مفهوم سازی در تمامی سطوح اعم از مدیران، کارکنان، خانواده ها و آحاد مردم است.

جهانسری با تأکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در اجرای کارگاه های آموزشی با محوریت دفاع در شرایط بحران، پدافند غیر عامل و .. ادامه داد: تا زمانی مفهوم صحیح دفاع به تمامی اقشار جامعه آموزش داده نشود نباید انتظار داشته باشیم که کمترین خسارت و تلفات را در موقع بروز خطر داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت جدی گرفتن پدافند غیرعامل در شهرستان جلفا به دلیل مرزی بودن تأکید کرد و خواستار آسیب شناسی تهدیدات و اتخاذ تدابیر لازم در این رابطه شد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این جلسه یکی از وظایف اصلی شورای پدافند غیرعامل را رصد تهدیدات احتمالی و پیش بینی امکانات لازم برای مقابله با آنها بیان کرد.

زاهد محمودی همچنین به ظرفیت های شهرستان جلفا و وجود صنایع بزرگ و مسیر مواصلاتی این شهرستان با کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: وجود این ظرفیت ها می طلبد که ادارات و سازمان های خدمات رسان آمادگی مقابله با هرگونه تهدید و بحران را داشته باشند.

وی در پایان از دستگاه های مختلف این شهرستان خواست زیرساخت ها و امکانات لازم برای پدافند غیرعامل را فراهم کنند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :